ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
hatályos: 2020. november 21. napjától visszavonásig
Üdvözöljük a https://bpled.hu/ webáruház oldalán! Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmát!
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a webáruház használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, keressen minket bizalommal a megadott elérhetőségeken, vagy töltse ki a kapcsolatfelvételi űrlapot.
I. Szolgáltató (Eladó) adatai és elérhetőségei
Cégnév: Leditgo Kft.
Székhely: 1203 Budapest, Eötvös utca 41.
Levelezési cím: 1203 Budapest, Eötvös utca 41.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 01-09-350212
Adószám: 27114900-2-43
Képviselő: Hora Máté
Telefonszám: +3620/271-8173
Webshop neve: bpled.hu
Honlap: https://bpled.hu/
E-mail: admin@bpled.hu
Bankszámlaszám: Raiffeisen Bank 12010855-01707692-00100005
Tárhelyszolgáltató adatai Név: BlazeArts Kft. Levelezési cím: 6090Kunszentmiklós, Damjanich J. u. 36. 1/8.
Weboldal: https://www.forpsi.org/hu/home.aspx
II. Vonatkozó jogszabályok
A webáruház használatára és a szerződéskötésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
III. Fogalmak
„Felek”: Eladó és Vevő együttesen;
„Fogyasztó”: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;
„Fogyasztói szerződés”: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül;
„Honlap/Webáruház”: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál „Szerződés”: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés;
„Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz”: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;
„Távollévők között kötött szerződés”: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
„Termék”: a webáruház kínálatában szereplő, a webáruházban értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi;
„Vállalkozás”: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy;
„Vevő/Ön”: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy;
„Jótállás”: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
- a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint;
- a jogszabályon alapuló kötelező jótállás.
IV. Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A Felek között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően jelen ÁSZF tartalmazza az Önt, mint vásárlót és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. Az adatvédelemi kérdések tárgyában az Eladó külön adatvédelmi szabályzatot alkalmaz, mely a Honlapon elérhető.
Felhívjuk minden Vásárlónk figyelmét, hogy megrendelés véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.
Az Eladó fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et egyoldalúan módosítsa. A módosított ÁSZF a Honlapon való közzététel napjától alkalmazandó, a már leadott, folyamatban lévő megrendeléseket nem érinti.
V. A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések hivatalos nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokról az Eladó külön nyilvántartást nem vezet.
VI. Termékek, árak
A Webáruházban való könnyebb tájékozódás érdekében a Termékeket főkategóriák szerint kerültek besorolásra. A főkategóriákon belül pedig alkategóriákban kerültek listázásra a Termékek. A termék nevére kattintva az adott termék leíró oldalára jut. A termékleírás minden esetben tájékoztató jellegű, a termékek lényegi tulajdonságait, illetve a gyártó által megadott adatokat tartalmazza. Az ismertető leírás pontatlansága, a gyártó által megadott hibás adat miatt felelősség nem terheli az Eladót. A termékek adatlapjára termékfotó is feltöltésre került. Az árak tájékoztató jellegűek és forintban értendők. Minden termék ára bruttó, azaz ÁFA-val együtt kerül feltűntetésre. Az ÁFA mértéke 27%. Áraink mindig egységárak (méter vagy darabár a terméknél mindig jelezve).
Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint az ÁSZF rendelkezései között is megtalálható. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már leadott rendelésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az alábbiak szerint jár el.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül: 0 Ft-os ár, kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 15 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék). Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
VII. A honlap használata
1. Regisztráció
A vásárlás előzetes regisztrációhoz nem kötött, de a regisztráció a későbbi vásárlásokat megkönnyíti.
2. A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A „Kosár” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint azok vételárát. A szállítási mód kiválasztása után pedig a szállítási díjat is. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
3. Minimális rendelési tétel
Minimális megrendelési tétel nem került meghatározásra, de adott termékből legalább egy egységnyit szükséges megvásárolni. A megrendelésnek felső határa nincs, azonban külső és belső raktárkészlettől függően előfordulhatnak mennyiségbeli korlátozások.
4. A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a “Pénztár” gombra. Áruházunkban lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közül választhat:
- már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni,
- új vásárlóként akar regisztrálni,
- esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét. A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot. Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Véglegesítés és Megrendelés elküldése” gombra.
5. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Véglegesítés és Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
6. A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Véglegesítés és Megrendelés elküldése” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A Honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek. Ön a „Megrendelem” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
7. Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb az Ön rendelésének elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
8. Fizetési módok
- Online Bankkártyás fizetés
Webáruházunkban gyorsan és biztonságosan fizethet online bankkártyával a PayPal rendszerében. Az online fizetés minden esetben a PayPal szolgáltatáson keresztül történik. Ha az online fizetési lehetőséget választotta, a rendszer automatikusan átirányítja a PayPal weboldalára. A bankkártya adatok az Eladóhoz nem jutnak el. Előnye, hogy a PayPal – hasonlóan a kereskedelmi bankokhoz – biztonságosan kezeli adatait. Az adatok erősen titkosított rendszerben (SSL, https) vannak kezelve.
A PayPal regisztrációval létrejön PayPal számlája, amelyhez társíthatja bankkártyáját (fontos, hogy ennek alkalmasnak kell lennie internetes fizetésre), így amikor vásárol az kártyás fizetésnek minősül.
- Amennyiben már rendelkezik PayPal fiókkal, a regisztrációkor megadott e-mail címet és jelszót szükséges megadni a fizetéshez. A fiókjához társított bankkártyával egyenlíthető ki az összeg.
- Amennyiben nem rendelkezik PayPal regisztrációval, az alábbi adatokat szükséges megadni, így a PayPal fizetési rendszerét használva tudja kiegyenlíteni vásárlása összegét:
Country Az ország ahol a bankkártyát kiállították
Card Number A bankkártya száma
Expires A bankkártya lejárati ideje hh/éé sorrendben
CSC A kártya hátoldalán található háromjegyű biztonsági kód
First name Keresztnév
Last name Vezetéknév
Address line 1 Cím (utca, házszám, ajtó stb.)
Address line 2 Nem kötelezően kitöltendő mező
City Város
State / Province / Region Állam, tartomány, régió (megye)
Postal code Irányítószám
Phone number Telefonszám. (formátum pl. +36301234567)
E-mail Az itt megadott e-mail címre érkezik a visszaigazolás
Password Jelszó. (Abban az esetben szükséges megadni, ha
regisztrálni szeretne.)
Confirm password Jelszó megerősítése
Agree & Continue Jóváhagyás
Fizetéshez használható kártyatípusok:
- Mastercard vagy Maestro bankkártya
- Visa vagy Visa Electron bankkártya American Express bankkártya vagy PayPal account.
- Banki átutalás (előre utalás)
A megrendelés végösszegét banki átutalás útján is rendezheti. Az átutaláshoz szükséges adatok: Kedvezményezett bankja: Raiffeisen Bank Zrt. Kedvezményezett neve: Leditgo Kft. Kedvezményezett számlaszáma: 12010855-01707692-00100005.
A megrendelés feldolgozása a termékek és a szállítási díj vételárának fenti számlára történő beérkezését követően kezdődik.
- Utánvétel
Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az “Utánvétel” fizetési módot.
Önnek lehetősége van a termék árát és a kiszállítás díját a termék átvételekor bankkártyával, vagy készpénzben kifizetni a futárnak. Amennyiben a terméket személyesen utánvétellel veszi át, az átvétel helyszínén kizárólag készpénzes fizetés biztosított.
A FOXPOST/MPL csomagautomatába való utánvétes rendelés esetén készpénzes fizetésre nincs mód.
9. Számlázás, előleg
Rendeléséről az Eladó a mindenkor hatályos számviteli szabályoknak megfelelő elektronikus számlát állít ki és ad át. A számla legkésőbb a termék szállításának napján az Ön által megadott e-mail címre kerül kiküldésre. Utánvételes fizetés esetén pedig csomagjával együtt kerül megküldésre szintén elektronikus módon.
Az Eladó fenntartja a jogot, hogy az egyedi kérések alapján leadott, illetve a bruttó 100.000,Ft feletti rendelések esetén előleget kérjen a termékek beszerzése előtt. Az előleg az Eladó egyedi elbírálás alapján a rendelés összegének 50%-áig terjedhet. Amennyiben az Eladó előleget kér, arról előlegszámlát állít ki és ad át a Vevő részére, majd a termékek szállításakor az előleg összegével csökkentett végszámla kerül kiállításra és átadásra.
10. Átvételi módok, átvételi díjak futárszolgálat
Abban az esetben, ha a megrendelt termékek (teljes rendelés) bruttó vételára meghaladja a
19.990,-Ft összeget a házhozszállítás díja mindegyik szállítási mód esetén ingyenes.
a. FOXPOST csomagautomatából történő átvétel
A megrendelt termékek átvételére az Ön által kiválasztott FOXPOST csomagautomatából is lehetséges. A FOXPOST e-mail vagy SMS értesítőt küld a címzettnek az áru kiszállításáról. A vevő 3 naptári napon belül bármikor átveheti a csomagot a megküldött kódsegítségével.
Díj:
Online bankkártyás, illetve banki (előre)utalás fizetési mód választása esetén: bruttó 990,-Ft Utánvétes fizetési mód választása esetén (kizárólag bankkártya): bruttó 1280,-Ft
Ha a megrendelt termék(ek) mérete meghaladja a 60 cm x 36 cm x 61 cm doboz méretét, vagy a csomag súlya a 25 kg-ot, nem szállítható ki FOXPOST szolgáltatással (a csomagautomaták rekeszének mérete miatt). Ebben az esetben a webáruház ügyfélszolgálata felveszi Önnel a kapcsolatot az átvétel módjának és idejének egyeztetése céljából.
Bővebb információt https://foxpost.hu/ csomagautomata menüpont alatt talál.
- MPL futárszolgálat
Házhozszállítás
Rendelésének házhozszállítását a Magyar Posta Zrt- MPL futárszolgálat végzi. A kiszállítást megelőzően az MPL futárszolgálat értesítést küld a kézbesítés várható időintervallumáról, és tájékoztatja Önt a futár elérhetőségéről, mennyiben a csomag nem kerül átvételre, lehetőség van újbóli kézbesítést kérni vagy a postán is átvenni a csomagot. A csomag maximális tömege 40 kg lehet.
Díj:
Online bankkártyás, illetve banki (előre) utalás fizetési mód választása esetén: bruttó 1.600,-
Ft
Utánvétes (készpénz, vagy bankkártya) fizetési mód választása esetén: bruttó 1.890,-Ft
Bővebb információt www.posta.hu küldemény érkezése menüpont alatt talál.
MPL Csomagautomatából történő átvétel
Az MPL csomagautomatáknál az átvétel gyors, a kapott kód megadásával máris hozzáférhető válik a csomag. Számos csomagautomata található szerte az országban: https://www.posta.hu/szolgaltatasok/szolgaltataskereso?types=postamachine.
Ha a megrendelt termék(ek) mérete meghaladja 50 cm x 31 cm x 35 cm méretet, vagy 20 kg tömeget nem szállítható ki MPL csomagautomatába (a csomagautomaták rekeszének mérete miatt) a webáruház ügyfélszolgálata felveszi Önnel a kapcsolatot az átvétel módjának és idejének egyeztetése céljából. A csomagutomatákba bruttó 200.000,-Ft feletti rendelések kiszállítására nincs mód.
Díj: Online bankkártyás, illetve banki (előre) utalás fizetési mód választása esetén: bruttó 1.400,-
Ft
Utánvétes (készpénz, vagy bankkártya) fizetési mód választása esetén: bruttó 1.690,-Ft
Bővebb információt www.posta.hu küldemény érkezése menüpont alatt talál.
MPL Postán Maradó küldemény
Az Ön által kiválasztott postafiókban vehető át a küldemény
(https://www.posta.hu/szolgaltatasok/postafiokkereso).
Díj: Online bankkártyás, illetve banki (előre) utalás fizetési mód választása esetén: bruttó 1.400,-
Ft
Utánvétes (készpénz, vagy bankkártya) fizetési mód választása esetén: bruttó 1.690,-Ft
Bővebb információt www.posta.hu küldemény érkezése menüpont alatt talál.
MPL PostaPont-on történő átvétel
Az Ön által választott PostaPonton vehető át a küldemény (https://www.posta.hu/szolgaltatasok/szolgaltataskereso?selectedPostTypes=postapoint). A csomag maximális súlya 20 kg lehet.
Díj:
Online bankkártyás, illetve banki (előre) utalás fizetési mód választása esetén: bruttó 1.400,-
Ft
Utánvétes (készpénz, vagy bankkártya) fizetési mód választása esetén: bruttó 1.690,-Ft
Bővebb információt a www.postapont.hu weboldalon talál.
Szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy a webáruház egyes termékei (led szalag alu profil termék kategória) kizárólag terjedelmes csomagként szállíthatók házhoz MPL futárszolgálattal, melynek díja:
Online bankkártyás, illetve banki (előre) utalás fizetési mód választása esetén: bruttó 3.200,-
Ft
Utánvétes (készpénz, vagy bankkártya) fizetési mód választása esetén: bruttó .3.780,-Ft
A fenti kategóriába tartozó termékek szállítása más módon nem lehetséges.
c. Személyes átvétel
Személyes átvétel esetén Önt nem terheli semmilyen szállítási díj.
Személyes átvétel kizárólag előzetesen egyeztetett időpontban lehetséges 1203 Budapest, Eötvös utca 41. (bejárat Kinizsi utca 21. felől) címen. A címen található ingatlan nem üzlethelyiség, így nyitvatartási idő nincs. Kérjük, hogy tisztelt Vevőink a gyorsabb kiszolgálás érdekében az Eladóval telefonon szíveskedjenek időpontot egyeztetni a Termékek átvételének idejéről.
Személyes átvétel helyszínén kizárólag készpénzes fizetés lehetséges, bankkártyás fizetési lehetőség nem biztosított.
- Csomagolás
A termékek külső csomagolásáért külön díjat nem számítunk fel.
12. Át nem vett csomag – Csomag újrakézbesítés
Az MPL értesítést küld Önnek a megrendelt csomag várható kiszállításának napjáról és idejéről. Abban az esetben, ha Ön nem tudja átvenni a csomagot az MPL futárszolgálat felveszi Önnel a kapcsolatot a 2. kiszállítás idejének egyeztetéséről. Amennyiben a csomagot Ön második alkalommal nem veszi át, a csomag automatikusan visszaküldésre kerül a címünkre. Át nem vett csomag esetén a teljesült szállítási szolgáltatások díját a megrendelőre terheljük, a csomag újraküldését kizárólag a megrendelés értéke és a szállítási díjak előre átutalását követően kezdeményezzük.
Amennyiben nem vette ki a 3 napos határidőben csomagját a FOXPOST csomagautomatából, a futárszolgálat elszállítja központi raktárába, ahol további 1 hétig őrzi díj ellenében. Amennyiben Ön nem kéri az újra kézbesítést a csomag visszaszállításra kerül. Át nem vett csomag esetén a teljesült szállítási szolgáltatások díját a megrendelőre terheljük, a csomag újraküldését kizárólag a megrendelés értéke és a szállítási díjak előre átutalását követően kezdeményezzük. Az MPL csomagutomata esetén Önnek 2 nap áll rendelkezésre, hogy átvegye a csomagját, a határidő lejártát követően a csomag további 5 munkanapig átvehető az automatához legközelebb eső postafiókban.
13. Teljesítési határidő
Termékeink jelentős része állandóan készleten van, azonban előfordulhat, hogy átmeneti készlethiány, miatt egyes termékek szállítási ideje hosszabbodhat. A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő készleten lévő termékek esetén 2-6 munkanap. Az Eladó a munkanapokon 14:00 óráig beérkezett rendeléseket legtöbb esetben, még aznap átadja a futárszolgálat részére.
A fenti teljesítési határidők meghosszabbodhatnak a futárszolgálat, illetve a csomagküldő automaták leterheltségétől függően (főként kiemelt ünnepi időszakokban). Az Eladónak nem áll módjában felelősséget vállalni a futárszolgálat működéséből fakadó esetleges késés miatt.
14. Megrendelés módosítása, törlése
A Webáruház szoftvere a 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a Vásárló felé azonnal értesítést küld a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az Eladó és a Vásárló között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét a rendszer regisztrálta és továbbította az Eladó felé.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak “Elérhetőségek” menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására. A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor.
15. Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
16. Külföldre történő értékesítés
Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli vásárlókat. Az Eladó kizárólag Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét. A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak. A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, Eladó nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval. Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, vagy, hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről. Eladó eltérő Magyarországon érvényes ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék esetében. Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel. Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg. Eladó visszatarthatja a Termék átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék szállítása megszervezésre kerülte a Vásárló által, illetve hogy a Termék árának megfizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
VIII. Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek (Kft, Bt, Rt, Nyrt., egyéni vállalkozások,és egyéni cégek) nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga.
A fogyasztó az elállási jogát
- a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén aa) a terméknek,
- ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a megrendelés napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Ha a szerződés megkötésére (megrendelés) a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta. Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles e-mailben visszaigazolni.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Eladó címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül eredeti dobozában, minden gyári tartozékával együtt visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, amennyiben vállalkozás előzetesen nem vállalta e költség viselését. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
Eladó a termék visszaérkezését és az elállási nyilatkozat megérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
Az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
Összefoglaló:
- lépés
Töltse ki a honlapon található Elállási nyilatkozat nyomtatványt, majd csomagolja vissza a terméket az eredeti dobozába/csomagolásába. Az Eladónak kizárólag a hiánytalanul visszaküldött (eredeti dobozában és csomagolási anyagában, minden gyári tartozékával együtt) termékek vételárának visszafizetése áll módjában. A nem megfelelő csomagolásból eredően megsérült termékek vételárát az Eladó nem köteles visszafizetni. Figyelem! A hiányosan visszaküldött termékeket (csomagolás is számít) az Eladó nem köteles elállás jogával visszavenni. Ha mégis hiányosan küldi vissza a terméket, úgy az elállás jogát nem tudjuk biztosítani, ekkor a termék visszaszállítási költsége is Önt terheli.
- lépés
Vegye figyelembe, hogy a termék visszaküldésével kapcsolatos költségeket minden esetben Önnek kell megfizetnie, így az utánvéttel terhelt csomagokat NE küldjön vissza, mert azokat az Eladónak nem áll módjában átvenni. Ilyen esetben a csomagot a szállító cégek automatikusan visszajuttatják Önhöz, és esetlegesen további költségeket számolnak fel rá!
Termék visszaküldési címe: Leditgo Kft. 1203 Budapest, Eötvös utca 41.
Az elállási nyilatkozat e-mail útján is küldhető: admin@bpled.hu
Előzetesen egyeztetett időpontban van lehetőség a Termékek személyes leadására is a 1203 Budapest, Eötvös utca 41. (bejárat Kinizsi utca 21. felől) címen.
- lépés
A visszaküldött termék megérkezése után a teljes vételárat és a rendeléskor megállapított szállítási költséget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszautalásra kerül az Elállási nyilatkozatban megadott bankszámlaszámra. Az Eladónak jogában áll a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítését követelni.
- Felelősségi kérdések
1. Sérült áru
Házhozszállítás esetén Ön köteles a futár jelenlétében leellenőrizni a csomagolást, annak sértetlenségét, és ha sérülést észlel (pl. láthatólag megsérült doboz, csomagolás), NE vegye át a csomagot és azonnal jelezze ezt a futár felé, aki a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni és a csomagot visszaszállítani az Eladónak. A jegyzőkönyv két példányban készül és csak a kiszállítást végző futár aláírásával együtt érvényes. A sérülés miatt át nem vett csomagokról kérjük írásban e-mail útján értesítse az Eladót is, és kérjük fotót is mellékeljen a sérült csomagról!
Amennyiben csomagja nem sérült úgy vegye azt át, majd ezt követően mielőbb ellenőrizze le annak tartalmát, ugyanis amennyiben a csomag tartalmában hiányosságot vagy sérülést talál, úgy Önnek 24 óra áll a rendelkezésére, hogy bejelentse azt a szállító cégnek. A fentiek elmulasztása esetén a sérülésből adódó károkat a Magyar Posta Zrt-nek, vagy a FOXPOST Zrt-nek nem áll módjában megtéríteni, mert későbbi bejelentéssel sem az Eladó, sem a szállítást végző cég nem tud érdemben foglalkozni, annak okán, hogy Ön átvételkor aláírásával igazolja, hogy sértetlen csomagot vett át.
Panaszbejelentés:
https://foxpost.hu/ugyfelszolgalat/csomagkuldes/serult–csomag https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/webform/panasz
Bővebb információ: https://foxpost.hu/ugyfelszolgalat (Problémák és észrevételek menüpont) https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/reklamacio_karterites
- Téves teljesítés:
Amennyiben nem azt a Terméket kapja meg a csomagban, amelyeket megrendelt, kérjük, szíveskedjen az eredeti csomagolásba visszacsomagolni a Terméket és e-mail-ben vagy telefonon értesítse az Eladót. Az Eladó megszervezi a csomag visszaszállítását, és a tévesen kiküldött termékek visszaérkezése után gondoskodik a cserecsomag kiküldéséről. Sajnos legnagyobb odafigyelésünk mellett is megtörténhet ilyen, de természetesen ez a csere Önnek díjmentes.
3. Hibás teljesítés
Az Eladó az általa forgalmazott termékekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és 45/2014. (II.26.) számú Kormányrendeletekben foglaltak szerint 1 év kötelező jótállást vállal. A fogyasztó szavatossági igényeinek érvényesítéséhez a vásárlást a megrendeléssel kapcsolatban kibocsátott számla igazolja. A jótállási idő kezdete a megrendelt termékek átvételének napjától kezdődik.
Az Eladó a vásárlástól számított 1 éven belül meghibásodott terméket 15 napon belül kicseréli, vagy megjavíttatja. Amennyiben az adott típusú termék már nem elérhető vagy megszűnt, illetve ha a garanciális cserére vagy javításra nincs lehetőség, úgy a termék vételárát a vevő által megadott bankszámlára visszautalásra kerül.
A garanciális ügyintézésre visszaküldött termékhez kérjük, minden esetben mellékeljen leírást, amely tartalmazza a vevő adatait, a vásárlás időpontját, a megrendelés számát, a termék megnevezését, a hiba leírását, illetőleg hogy milyen címre várja a javított vagy cserélt terméket. Fontos, hogy a hibáról pontos leírást adjon, mert ez megkönnyíti a hibaelhárítást. A csomagfeladási költséget Önnek kell megfizetnie, a visszaküldési díj viszont az Eladót terheli. Kérjük, a csomagot NE küldje vissza utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket az Eladónak NEM áll módjában átvenni!
Visszaküldési cím: Leditgo Kft. 1203 Budapest, Eötvös utca 41.
A javított vagy cserélt terméket szállítási költség felszámítása nélkül visszaküldjük az Ön által megadott címre, vagy előzetesen egyeztetett időpontban átveheti a 1203 Budapest Eötvös utca 41. (bejárat Kinizsi utca 21. felől) címen.
Amennyiben azonban a terméket a bevizsgálást követően hibátlannak találtuk, vagy a hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, és ezért a javítás garanciálisan nem végezhető el, akkor a visszaszállítás költsége is Önt terheli.
Nem érvényesíthető a garancia, ha a jótállási igény határidőn túl érkezett be. Nem érvényesíthető garancia a termék nem rendeltetésszerű használatából, szakszerűtlen felszereléséből, kezeléséből, tárolásából eredő hibák esetén, ezért kérjük, hogy a termékek beépítését-beszerelését mindig bízza szakemberre. Rendeltetésellenes használatnak minősül pl. a termék specifikációjában megadott paramétereket meghaladó mechanikai és elektromos terhelés. Megszűnik a garancia, ha a meghibásodás nem megfelelő üzemeltetés, illetéktelen beavatkozás, mechanikus sérülés vagy elemi kár (vihar, villámcsapás, tűz, robbanás, túlfeszültség, túláram) miatt következik be. A garancia a hibás termék által okozott károkra – ideértve az esetleges személyi sérüléseket is – nem terjed ki.
A garanciális ügyintézésre visszaküldött termékek beérkezésekor minden esetben jegyzőkönyv készül, amelyből megállapítható a szerződéskötés (vásárlás) időpontja, illetve tartalmazza a visszaküldött termékhez kapcsolódó hiba leírását is. A jegyzőkönyv e-mailben kiküldésre kerül a vásárló részére. A jegyzőkönyv mintája tájékoztatásul feltöltésre került a Honlapra is.
A vásárlástól számított hat hónapon belül az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így az Eladó nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a megrendelő számára felismerhetőek voltak.
- Fogyasztói tájékoztató az igényérvényesítési jogokról
a. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Vevő a kellékszavatossági jogával?
Vevő webáruházat üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Vevőt a kellékszavatossági igénye alapján?
Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Vevő kellékszavatossági igényét?
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Vevő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy az Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
b. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet a Vevő a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Vevőt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Vevő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
c. Jótállás
Milyen esetben élhet fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles, ha a Vevő fogyasztónak minősül.
Vevőt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint:
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Eladó nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
Eladó nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Eladó köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
X. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő: Levelezési cím: 1203 Budapest, Eötvös utca 41.
E-mail: admin@bpled.hu
Telefon: +3620/271-8173(szóban)
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
1. Fogyasztóvédelmi eljárás
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található:
2. Békéltető testületi eljárás
Amennyiben az Ön fogyasztói panasza elutasításra kerül, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”). Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését, d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt, h. a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
3. Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
4. Bírósági eljárás
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
XI. Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Leditgo Kft.